Jednym z najtrudniejszych klientów, zawsze jest ten, kto wcześniej korzystał z jakiejś formy reklamy i w jego przypadku z różnych powodów ta forma nie sprawdziła się. Jeśli w grę wchodzi pozycjonowanie, czynników ważących o powodzeniu kampanii jest bardzo dużo. Nie ma jednego sprawdzonego sposobu pozycjonowania, który odnieść można do różnych klientów nawet w momencie, jeśli oferują zbliżony profil usług lub mają zbliżone cele.
Prowadzącemu od wielu lat działania rekrutacyjne klientowi zależało na pozyskaniu nowych klientów ich usług. Klient działał dwutorowo – z jednej strony pozyskiwał pracowników z zagranicy (głównie Ukraina, Węgry, Polska), z drugiej pracodawców (głównie Anglia, Niemcy, Włochy) dla zarejestrowanych w swojej bazie danych specjalistów.
Celem prowadzonych kampanii była rejestracja użytkowników w dedykowanym systemie, który określał parametry obu stron i tym samym dobierał określonych w bazie pracowników do konkretnych ofert pracy udostępnianych przez zarejestrowanych pracodawców.
Klientowi zależało na optymalizacji kampanii pod kątem kosztów oraz konwersji (ilości nowych rejestracji względem użytkowników odwiedzających stronę).
W pierwszym ruchu poprosiliśmy o raport z dotychczasowych działań SEO i sami przeprowadziliśmy audyt SEO oraz audyt UX. Po przeanalizowaniu wyników zaproponowaliśmy przygotowanie prostych stron landingowych w języku ojczystym dla każdego target, zamiast kierowania wszystkich użytkowników na bazową stronę firmy.
Do przygotowanych w ten sposób stron dopasowaliśmy osobne kampanie Google AdWords w tym kampanie bannerowe, kierowane na rynek lokalny. Teoretycznie zmniejszyliśmy zasięg odbiorców poszczególnych treści, ale zawęziliśmy też jego grupę docelową, przez co kampanie stały się bardziej produktywne i miały większą konwersję.
Strony landingowe wymagały od użytkowników określonego działania (rejestracji), co przełożyło się bezpośrednio na wzrost konwersji. Mniejsze kampanie, pomimo ich zwiększonej ilości miały lepszy odbiór dzięki dokładnemu określeniu target, a ich optymalizacja pozwoliła na obniżenie kosztów aż o 41%.
Dzięki nam klient płacił mniej za kampanie o lepszej skuteczności!
Optymalizacja kampanii AdWords może pomniejszyć ich koszty przy zachowaniu co najmniej takich samych wyników!