Zadanie:
Jednym z najtrudniejszych klientów, zawsze jest ten, kto wcześniej korzystał z jakiejś formy reklamy i w jego przypadku z różnych powodów ta forma nie sprawdziła się. Jeśli w grę wchodzi pozycjonowanie, czynników ważących o powodzeniu kampanii jest bardzo dużo. Nie ma jednego sprawdzonego sposobu pozycjonowania, który odnieść można do różnych klientów nawet w momencie, jeśli oferują zbliżony profil usług lub mają zbliżone cele.
Prowadzącemu od wielu lat działania rekrutacyjne klientowi zależało na pozyskaniu nowych klientów ich usług. Klient działał dwutorowo – z jednej strony pozyskiwał pracowników z zagranicy (głównie Ukraina, Węgry, Polska), z drugiej pracodawców (głównie Anglia, Niemcy, Włochy) dla zarejestrowanych w swojej bazie danych specjalistów.
Celem prowadzonych kampanii była rejestracja użytkowników w dedykowanym systemie, który określał parametry obu stron i tym samym dobierał określonych w bazie pracowników do konkretnych ofert pracy udostępnianych przez zarejestrowanych pracodawców.
Klientowi zależało na optymalizacji kampanii pod kątem kosztów oraz konwersji (ilości nowych rejestracji względem użytkowników odwiedzających stronę).
Działanie:
W pierwszym ruchu poprosiliśmy o raport z dotychczasowych działań SEO i sami przeprowadziliśmy audyt SEO oraz audyt UX. Po przeanalizowaniu wyników zaproponowaliśmy przygotowanie prostych stron landingowych w języku ojczystym dla każdego target, zamiast kierowania wszystkich użytkowników na bazową stronę firmy.
Do przygotowanych w ten sposób stron dopasowaliśmy osobne kampanie Google AdWords w tym kampanie bannerowe, kierowane na rynek lokalny. Teoretycznie zmniejszyliśmy zasięg odbiorców poszczególnych treści, ale zawęziliśmy też jego grupę docelową, przez co kampanie stały się bardziej produktywne i miały większą konwersję.
Efekt:
Strony landingowe wymagały od użytkowników określonego działania (rejestracji), co przełożyło się bezpośrednio na wzrost konwersji. Mniejsze kampanie, pomimo ich zwiększonej ilości miały lepszy odbiór dzięki dokładnemu określeniu target, a ich optymalizacja pozwoliła na obniżenie kosztów aż o 41%.
Dzięki nam klient płacił mniej za kampanie o lepszej skuteczności!
Ciekawostka:
Optymalizacja kampanii AdWords może pomniejszyć ich koszty przy zachowaniu co najmniej takich samych wyników!