Jednemu z naszych stałych klientów potrzebne było szybkie i efektywne działanie związane z usługą, jaką wprowadzał na rynek Polski. Chodziło o przygotowanie kampanii, której celem była sprzedaż nowoczesnej usługi związanej z księgowością i kierowanej do przedsiębiorców. W dość krótkim czasie (2 miesiące) mieliśmy wygenerować sprzedaż płatnego pakietu usług, a dodatkowo zbudować bazę klientów zainteresowanych usługami danej branży.
Prace rozpoczęliśmy od zbadania konkurencji oraz zbudowaniu na tej podstawie strategii marketingowej uwzględniającej mocne i słabe strony podobnych usług, oraz ich form sprzedaży poprzez Internet.
W dalszym etapie działań stworzyliśmy stronę landingpage, którą zoptymalizowaliśmy pod kątem SEO oraz treści. Analizując podobne usługi innych, konkurencyjnych firm uznaliśmy, że dodatkowym, bardzo pomocnym zabiegiem, będzie wielkoformatowa kampania informacyjna, obejmująca zasięgiem takie nośniki, jak portale społecznościowe, branżowe fora internetowe oraz blogi branżowe.
Dopiero potem przygotowaliśmy pełną kampanię AdWords – tekstową, graficzną oraz filmową – kierowaną do wyraźnie określonego targetu. Naszym założeniem było skierowanie możliwie największego ruchu organicznego na stronę landingową oraz wypozycjonowanie tej strony do TOP 1 na wybrane frazy.
Dodatkowo w tym samym momencie ruszyła kampania produktowa (banery i filmy), których celem było zaznajomienie potencjalnego klienta z nową usługą. Przekierowanie bezpośrednio na stronę landing page zaowocowało pierwszym zakupem już w pierwszym tygodniu trwania kampanii!
Nasi specjaliści doradzili, by niedługo potem wprowadzić zintegrowane kampanie sprzedażowe Google AdWords oraz Facebook Ads, oraz kampanię re marketingową, kierowaną do tej grupy użytkowników, którzy po pierwszym odwiedzeniu strony produktu nie zakupiła usługi.
Skuteczność działań do zakończenia projektu wyniosła 39% z osób odwiedzających stronę landingową.
Optymalizacja kampanii pod kątem SEO oraz szybkie reagowanie na zmienne spowodowało, że cała kampania nie przekroczyła założonego budżetu.
Wzrost konwersji z leadów można również uzyskać budując kampanie remarketingowe, kierowane do osób, które wstępnie zainteresowane były produktem lub usługą, ale nie dokonały zakupu.