Duży klient z branży e-commerce zwrócił się do nas z prośbą o pomoc w wypozycjonowaniu poszczególnych produktów do TOP 1 w wynikach wyszukiwania. Strona sklepu działała od 2010 roku.
Audyt SEO, który przeprowadziliśmy wykazał, że strona nie była zoptymalizowana pod kątem SEO. Posiadał jednak ogromny potencjał, który można było wykorzystać po wdrożeniu zamian proponowanych w audycie. Źle dobrane frazy kluczowe i ich ilość powodowały, że koszt kampanii AdWords znacznie przekraczał możliwości klienta, a ograniczone działanie skutkowało kiepskimi wynikami.
Postanowiliśmy, po przeanalizowaniu sprawy wraz z klientem, dodatkowo przeprowadzić audyt treści, który wykazał, że większość treści opisów produktów była skopiowana, to skutecznie utrudniało pozycjonowanie, zawyżając jednocześnie jego koszty.
W kolejnych działaniach postawiliśmy sobie za cel przygotowanie dobrego zaplecza linkowego dla stron produktów.
Po optymalizacji pozycja strony w wynikach wyszukiwania niemal od razu po zaindeksowaniu przez wyszukiwarki znalazła się średnio o 5 miejsc wyżej na wybranych frazach. Pozycjonowaniu poszczególnych stron produktowych pomogła zmiana treści na unikalną, dzięki czemu strona klienta przestała być postrzegana, jako kopia.
Skuteczny link building na specjalnie przygotowanym zapleczu, jako kolejna faza działań, skutecznie podniósł wartość poszczególnych stron, a co za tym idzie – również ich pozycję w wynikach wyszukiwania.
Po 3 miesiącach naszym sukcesem okazało się być aż 127 produktów w TOP 1 na konkretne frazy kluczowe, czyli zapytania klientów.
Kluczowa w pozycjonowaniu może okazać się unikalna treść opisowa, jaką udostępnia Twoja strona.