Podstawy SEO do wdrożenia na stronie. Podstawy SEO dla stron www.Optygizer
Depozycjonowanie – wszystko o depozycjonowaniu.
15 października 2018
Pokaż wszystkie

Podstawy SEO do wdrożenia na stronie.

Podstawy SEO do wdrożenia na stronie.

Podstawy SEO nie sprawią że wejdziesz już jutro do top 1 na wszystkie oczekiwane frazy. Od razu pragniemy Wam powiedzieć, że nie wyczerpiemy tu nawet kropli podstawach SEO które można ogarniać dla swojej strony internetowej. SEO to nie nauka ścisła. Więc nie ma gotowej recepty. Ale jest coś co możecie dać swoim webmasterom i copy by pokazać im co chcecie mniej więcej osiągnąć. Przyjmijmy że chcecie być lepsi od konkurencji przy docelowo mniejszym nakładzie na linkowanie. Na co zwrócić uwagę. To co wymienimy poniżej powinno być jak mantra dla osób które planują pozycjonowanie stron www. Programiście przepisujcie to co tłustym drukiem.

Podstawy SEO – Metadane na co to komu?

Wykonać metadane. Jak co po co komu to potrzebne jak przecież Google samo uzupełni sobie dane. Niestety nie. Dużo lepiej będzie jak uzupełnicie swoje metadane sami. Z reguły gdy robią to spece od SEO dbają o kilka rzeczy. Jak np. ilość znaków czy nasycenie słowami kluczowymi. Ale też o to by metadane były zjadliwe i wzywały do działania Waszego klienta. Wezwania do działania to nic innego jak kup teraz czy inne tego typu.

Tittle. Tutaj na początku fraza kluczowa dla danej podstrony! Każda podstrona inny opis. Czyli np Podstawy SEO do wdrożenia na stronie.  Przyjmujemy że fraza podstawy SEO jest najważniejsza. Dlaczego to takie ważne by w Tittle wystąpiła fraza kluczowa? No cóż jak łatwo się domyślić Google łatwiej rozpozna że właśnie pisaliśmy całą długą stronę na frazę Podstawy SEO.

Description – około 140 znaków. Sprawdzić w YOAST (uwaga wtyczka dostępna tylko dla wybranych CMSów) czy opis nie jest za długi. Jeśli się da użyć dwa razy frazy głównej. Jeśli nie tylko raz. Warunek użyć jej na początku w opisie. Każda podstrona osobny opis. – Description to inaczej opis tego co macie na stronie. Np. Podstawy SEO do wdrożenia na stronie. Sprawdź co warto wiedzieć o podstawach SEO. To tylko przykładale pokazuje jak można kombinować z wrzucaniem frazy do description. Dzięki czemu zdecydowanie łatwiej wypozycjonujemy naszą stronę. Tutaj też można umieścić nr tel. do firmy.

Alt obrazków – KAŻDY obrazek powinien mieć swój alt. Jeśli występuje na danej podstronie to alt związany z frazą kluczową na tej podstronie. Jeśli jednak występuje na wszystkich stronach to alt związany z frazą główną strony głównej. – tak ma być ze względu na kilka ważnych rzeczy. Np. Google pokazuje obrazki w grafice. Być może Wasz obrazek się tam wypozycjonuje i ktoś wejdzie do Was przez Google Grafika. Na dodatek google zaczytuje też alty i widzi co jest na danej stronie. Bardzo przydatna opcja. A pomyśl że robisz małą galerię na każdej podstronie po 12 zdjęć. Już plus 12 występowań na podstronie frazy. Dużo no jasne. Dla tego tak ważne są alty.

Tworzenie stron www

Podstawy SEO – Metadane level wyżej.

A gdybym Wam powiedział że istnieje wyższy level niż to co w YOAST. Wielu by się zdziwiło. Jednak dla programistów to chleb powszedni. Pokażemy Wam tutaj że warto jednak dla swojej strony zrobić coś więcej. Nie zawsze używanie większej ilości metadanych jest wskazane. Ale czasem w zależności od potrzeb warto wiedzieć, że coś takiego istnieje.

Tag pokazujący zestaw znaków kodowania. – <meta charset=”UTF-8″>   Używany zwłaszcza gdy piszemy czystym kodem. W przypadku szarego klienta mało spotykane jest celowe użycie tego Tagu. Jednak przydatny gdy łączmy niektóre typy oprogramowania z stroną www. Dla przeciętnego Kowalskiego który potrzebuje wypozycjonować prostą stronę raczej nie przydatny. Za to dla programistów często używany.

Tag zawierający słowa kluczowe. – <meta name=”keywords” content=”słowa kluczowe oddzielone przecinkami”>   Najciekawszy z opisywanych tagów. Dlaczego?? O ile dawniej stosowanie go każdy popierał bo podpowiadał Googlowi jakie frazy chcemy pozycjonować, to obecnie dziś ponoć bez znaczenia. Niektórzy nawet nie zalecają go stosować. Bez znaczenia czyżby? O ile argument, że konkurencja zobaczy Twoje frazy na jakie się pozycjonujesz uważamy bardzo głupi. Bo w końcu bierzesz program i bez problemu w 15 minut widzisz wszystko o konkurencji. O tyle nie możemy się zgodzić że tag nie ma znaczenia. Stracił stare znaczenie. Ale można go wykorzystać do innego celu. O ile robot Google zaczytuje kod strony to trafi ponownie na frazy które są dla Was ważne. Skoro nie szkodzi to czemu nie zastosować skoro może pomóc warto więc go stosować. Tutaj spór podejrzewam w branży będzie długo istniał.

Istnieją jeszcze inne tagi jak np definiujące autora strony czy wpisu. Itd. Jest tego całe mnóstwo. Mam nadzieję że zaciekawiłem Was informacjami o metadanych, ale to nie koniec tego tekstu. Gdzież by. Przecież piszę go byście mogli kontrolować swoich programistów i nakazać im zrobienie dobrej strony.

Podstawy SEO – Page speed insight i inna śmietanka kontrolna.

Drodzy klienci nie raz poprawialiśmy po innych agencjach czy freelancerach strony. W tym punkcie dowiecie się jak narzucić im odrobinę wytycznych których ktoś kto pisze Wam stronę nie lubi. Tak możecie ich troszkę pomęczyć i damy Wam na to sposób podstawowy najprostrzy i piekielnie często ich wkurzający. Tutaj nie ma tłumaczenia dane które Wam podamy mają być zrobione. Jak to osiągną nie ma dla Was znaczenia mają być i już. Płacisz wymagasz.

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

85/85 czyli 85 deskopt i 85 wynik dla mobile. Wynik ten to wynik prędkości Twojej strony. Jeśli schodzi niżej nie odbieraj swojej strony. Nie tyczy się to sklepu. Różne wtyczki mogą zwalniać prędkość. Jednak możesz zmusić programistę by zastosował inne i osiągnął ten wynik. Zawsze też może poprawić wtyczkę. Wynik jak najbardziej do osiągnięcia przez strony www. To jedna z podstaw SEO. Chociaż znam strony www które mają 25/64 i się wypozycjonowały. Ale skoro już za coś płacisz to wymagaj.

https://gtmetrix.com

Na zielono. – narzędzie z którego korzysta wielu SEO specjalistów. Tutaj niestety jest to narzędzie po angielsku dla tego tak ważne jest byś wiedział że wszystko ma być na zielono. Na razie nie musisz niczym innym się przejmować. Zalecam wdrożenie tego rozwiązania.

https://search.google.com/test/mobile-friendly

Test RWD. Ma nie zawierać żadnego błędu. To bardzo ważne. NIE WYSTARCZY ZIELONY NAPIS: STRONA JEST DOSTOSOWANA DO KOMÓREK! Należy kliknąć jeśli się pojawią w szczegóły na temat wczytywania się strony. Tam zobaczycie błędy należy je wyeliminować. Oczywiście My tego nie robimy bo nie ma na to czasu. Serio. Ale są to ważne błędy. Za pewne jak znajdziemy czas to je usuniemy.

Oczywiście można używać też programów w stylu senuto. Ale miały to być podstawy SEO a nie rozbudowany poradnik.

Podstawy SEO czyli co w tekście piszczy.

Nieszczęsne teksty. Jak trudno Was wymyślać. Tutaj opiszemy Wam podstawowe zalecenia do SEO. Z reguły to nie nie specjalista od strony www je robi. A copywriter. Tu należy przyłożyć szczególną uwagę na kontrolę. Zwłaszcza jeśli robi to agencja, ponieważ jeśli nie ma czegoś w wytycznych powiedzą Wam że nie zrobili bo nie napisaliście. I z reguły taka prawda. Należy przekazać jak najwięcej informacji osobie która robi stronę. Jest ona jak inżynier bez dokładnego planu wykonania, nie wie co klient ma na myśli. Dla tego w innym artykule przedstawię jak powinien wyglądać dobry brief. Teraz skupmy się na wytycznych pod SEO.

Słowo kluczowe w tytule strony, tytuł rozpoczynający się od słowa kluczowego – podstawy SEO. Każdy dobrze wie że są to jedne z ważniejszych czynników w treści do SEO. Należy z tego mocno rozliczać wykonawcę strony.

Słowo kluczowe ma zaczynać każdy nagłówek H1 – połowa speców powie że powinna być tylko jedna h1. Bardzo duży błąd nie musi być jedna h1. Ważne by tekst był poczytny. Ja zalecam je co około 1000/2000 znaków ze spacjami. Dla tego musicie przeliczyć ile powinno być h1 u Was na stronie i podać to osobie która wykonuje SEO. Oczywiście fajnie jak są też h2. Ale może ich też nie być.

Fraza kluczowa to 5/7% tekstu.  – taka ilość zapewni brak filtra a z drugiej strony jest to mocno zagęszczony tekst. Podstawy SEO to nie tylko klepanie kodu. Ale umiejętność dobrego pisania tekstów.

Duplicate content mówimy nie – sprawdź czy Twój programista nie ukradł tekstu z innej strony. Uwaga copywriterów też należy sprawdzać. Zdarza im się mocno przeginać.

Ortografia bez błędów – serio nie wpływa mocno na SEO ale warto sprawdzić przy odbiorze. Są badania które wskazują że ma znaczenie dla UX.

Nie rób ściany tekstu. – Przerwij ją zdjęciami czy np filmami z YouTube.

Podstawy SEO co tu wdrożyć by ułatwić życie pozycjonerowi.

Google Search Console – co tu dużo mówić mnóstwo informacji do analizy. Typowy must have dla Seowca.

Google Analytics – pełna analityka strony. Warto mieć by widzieć jak idą postępy w budowaniu ruchu na stronie, bądź sprzedaży. Bardzo potężne narzędzie do tego całkowicie darmowe.

Yoast SEO – kolejne przydatne narzędzie. Wtyczka. Pozwala nawet początkującym dobrze ułożyć podstawowe metadane.

Certyfikat SSL – od pewnego czasu prawdziwy must have. Tutaj nie ma dyskusji ma być.

Podstawy SEO – podsumowanie.

Jak widzicie w podstawach SEO do wdrożenia troszkę jest na stronę. To co tu widzicie to dopiero początek. Ale jakże często pomijany przez specjalistów. Ważne każdą informację którą chcecie wymagać od programisty należy mu podać w briefie. Jeśli nie wykonasz dobrego briefu to niestety ale nie zrobisz dobrej strony www. A według Was co powinno się jeszcze znaleźć w naszym poradniku.

Edit końcowy z komentarzem: Jeden z klientów podesłał nam jak bardzo zepsuta jest branża. Z printów z rozmów dowiedzieliśmy się że alty obrazka nie mają znaczenia. Tittle w obrazku też nie ma znaczenia. Serio ?? Jednak ma znaczenie uwierzcie i sprawdźcie jeśli chcecie na swoich stronach.
Dalej dowiadujemy się że mamy niski wynik w PSI. Wspominamy o tym w tekście. Swoją drogą ilu speców powie że można przy niskim PSI wypozycjonować frazy do top1. Można, my to zrobiliśmy by pokazać że się da. Nakład niski po za zrobieniem strony od nowa… wydał 0 zł. Klient pozycjonowany wcześniej przez agencję z niskim skutkiem.
Jeszcze kilka ciekawych rzeczy się dowiedzieliśmy że web developer (przepraszamy wszystkich porządnych webowców) nie wprowadza GSC i GA. No i metadanych też nie jeśli nawet zna frazy. Oczywiście może zrobić to SEOwiec. Ale po co jak można to napisać za jednym zamachem jak się stawia stronę.
Co jeszcze ciekawego się dowiedzieliśmy że pisany wpis jest tylko pod WordPressa. Wyłączając Yoast to czy nie sprawdzi się np na czystym kodzie?? Presta?? Sprawdzi się praktycznie wszędzie.

Drodzy potencjalni klienci pokazuje to jak bardzo ważne jest by do tworzenia stron www wybrać agencję która ma specjalistę SEO, webowca, grafika, copy i po prostu wykonać to w jednej firmie. Razem mają w niej dużo lepszy kontakt i mogą przekazywać sobie wiadomości. I nie kłócą się kto powinien co wprowadzić bo działają pod jednym szyldem. Z tej strony pozdrawiamy wszystkie agencje. Te małe i te duże.

Komentarze są wyłączone.